Make-a-Wish Nederland

Verslag van mijn Doe een Wens reis

Ik heb voor Stichting Doe een Wens een verslag geschreven over mijn wensreis naar Portugal.
Maandag 26 september 2011 was het dan eindelijk zover. Rond kwart voor twee ’s middags kwam een vrijwilligster van Stichting Doe een Wens om ons uit te zwaaien. Ik kreeg van haar een heel leuk pakket met cadeaus voor onderweg in het vliegtuig. Om twee uur stond onze taxibus voor de deur en waren we klaar voor vertrek. Opa, oma en mijn tante stonden er ook om ons uit te zwaaien. Op Schiphol werden we bij de vertrekhal opgehaald en begeleid. Na de douane controle hadden we besloten zelf wat te gaan drinken en naar de gate te gaan. Om vijf uur gingen we vliegen en ik mocht als verrassing in de cockpit achter de piloten zitten met stijgen en landen. Dat was erg gaaf. Mijn moeder ging mee met stijgen en mijn vader met landen. De vlucht ging goed. We kregen daar een huurauto waarmee we naar de villa konden rijden. Bij de villa aangekomen legde de huishoudster ons alles uit en leidde ons rond. Het was een enorm huis met heel veel slaapkamers, badkamers, grote woonkamers en een enorme keuken. Met als klap op de vuurpijl een zwembad, jacuzzi en een hele fijne tuinmeubelen. Het was inmiddels negen uur ’s avonds en toen zijn we bij een restaurantje in een dorpje gaan eten. Dat was erg leuk. We waren nog ongeveer de enigen en de obers boden ons van alles aan van het huis. Ook gaven ze ons bij vertrek een hand. Toen we terug in het huis waren, hebben we de koffers uitgepakt en zijn we naar bed gegaan, want het was een lange en drukke reisdag geweest.

De volgende dag hebben we heerlijk genoten van het weer, de villa , het zwembad en de jacuzzi. We kwamen hier echt ultiem tot rust. In de middag zijn we nog even naar de boulevard geweest en hebben we wat rondgekeken bij het strand en een cocktail gedronken op een terras. Daarna weer lekker aan het zwembad gehangen en ’s avonds zijn we uit eten geweest op de boulevard. Lekker buiten met live muziek.

Woensdag zijn we met de auto richting Albufeira gegaan om daar even rond te kijken. Het was daar erg groot. We hebben in een winkelstraatje even de toerist uitgehangen. Wat souvenirwinkeltjes bekeken en geluncht bij een klein bakkertje. Daarna hebben we nog even bij de haven gekeken. Toen zijn we weer teruggereden naar onze prachtige villa om nog even lekker te zwemmen en te zonnen. ’s Avonds zijn we richting een ander strandje gegaan waar we heerlijk gegeten hebben in een restaurantje met uitzicht op zee.

Donderdag was de grote dag! Mijn wens om met dolfijnen te zwemmen ging vandaag in vervulling. Om kwart over twee ’s middags werden wij verwacht om met zijn drieën een privésessie zwemmen met dolfijnen te hebben. Na het ontbijt zijn we al richting de Zoomarine gegaan. Daar moesten we nog wat dingen regelen. Toen konden we het park op en hebben we de zeeleeuwenshow gekeken. Dat was erg mooi. Daarna hebben we geluncht en toen was het al tijd om te gaan zwemmen met dolfijnen. We werden opgehaald door een hele lieve begeleidster. Met een caddy werden we naar de kleedkamers gebracht. Hier moesten we ons omkleden en een soort korte wetsuit aantrekken. We kregen ook een tas met slippers en een handdoek die mochten we meenemen naar huis. Toen we klaar waren werden we naar de lagune gebracht waar we met de dolfijnen gingen zwemmen. Dit was erg mooi met verschillende bassins met elk twee dolfijnen. Voor we het water ingingen kregen we nog les over dolfijnen en instructies. Toen mochten we het water in samen met een trainster, onze begeleidster en natuurlijk twee dolfijnen. Ook waren er mensen die foto’s en een DVD van ons maakten. De dolfijnen waren heel lief en ze heetten Hugo en Yada. Hugo was een mannetje van 16 jaar en Yada een vrouwtje van 5 jaar. Eerst mochten we ze bekijken en voelen. Ook kusjes geven vonden ze erg leuk. Daarna gingen we verder het water in en mochten we dansjes met ze doen. Dat was erg grappig. Ook gingen we gebaren maken en dan gingen zij kunstjes doen. We mochten ook met een duikbril onder water naar de dolfijnen kijken waar ze een privéshow voor ons opvoerden. Daarna gingen we een fotoshoot doen met de dolfijnen waar we hele prachtige foto’s aan over hebben gehouden. Het leukste was dat je op een bodyboard moest liggen en je benen strekken, zodat de dolfijnen je gingen duwen met hun neus in je voetholtes. Dat was zo gaaf. Je ging keihard door het water. Dit mochten we een paar keer doen en ook een keer zonder bodyboard. Dat is een stuk lastiger, maar ook super leuk! Daarna moesten we helaas alweer afscheid nemen van de lieve dolfijnen. Het was echt heel uniek om meegemaakt te hebben. Echt een super ervaring en onvergetelijk! Toen werden we weer terug gebracht naar de kleedkamers waar heerlijke koekjes en drinken voor ons klaar stonden. Hierna zijn we nog even het park op gegaan en zijn we nog naar een vogelshow geweest. ’s Avonds zijn we weer naar de boulevard met live muziek gegaan en hebben we gegeten bij een visrestaurant met uitzicht op zee.

En toen was het alweer de laatste dag in Portugal. Deze ochtend hebben we weer lekker van alles in en rondom de villa genoten. ’s Middags zijn we nog even naar het strand geweest om een duik te nemen in de zee. Helaas was de zee zo ruig dat ik niet verder kwam dan pootje baden. Dus zijn we snel weer teruggegaan naar de villa om daar nog even voor de laatste keer heerlijk te genieten van het weer, de rust en het zwembad. ’s Avonds hebben we thuis gegeten en daarna was het alweer tijd om onze koffers in te pakken, omdat we de dag erna al heel vroeg naar het vliegveld moesten. We vonden het allemaal erg jammer dat we alweer naar huis gingen. We hebben het zo fantastisch gehad dat eigenlijk wel wilden blijven.

Zaterdag om kwart over zes ’s morgens ging de wekker al. Met pijn in ons hart trokken we de deur achter ons dicht om om half tien in het vliegtuig te zitten. De vlucht verliep goed en op Schiphol zijn we door een begeleidster naar de taxi gebracht. Die heeft ons weer veilig thuis gebracht en toen was onze reis definitief voorbij.

Wij willen Stichting Doe een Wens bedanken voor deze geweldige reis naar Portugal. Het was een unieke en een hele gave ervaring om met dolfijnen te zwemmen. We zullen dit nooit meer vergeten. Ook was er een top villa voor ons beschikbaar. We zijn hier ontzettend tot rust gekomen en hebben ontzettend genoten van de fijne omgeving en het heerlijke weer.