zondag 24 mei 2015

Shoplog Parijs

Hallo allemaal,

Hierbij nog mijn beloofde shoplog. Het woord zegt het al deze blog gaat over de dingen die ik in Parijs heb gekocht, want wie verlaat Parijs nou zonder te hebben gewinkeld? De dingen die ik heb gekocht zijn kleding, make-up, souvenirs en sieraden. Ik zal ze nu even showen.

Kleding



Leuk horizontaal gestreept shirtje met halve mouwen in turquoise met wit. Vooral dat turquoise borstzakje vind ik erg schattig. Voor maar 20 euro bij de La Fayette. 




Heel leuk wit kort broekje in denim met daarop een heel schattig soort van kant. Deze had ik gekocht in een winkel met leegverkoop dus alles was fors afgeprijsd. Het merk heet Best Mountain en schijnt van oorsprong Frans te zijn. De winkel zat nu nog aan de Champs-Elysées, maar gaat daar volgens mij weg, maar de winkel is ook nog te vinden op Boulevard Saint Michel en Rue Auber mocht je naar Parijs gaan. Helaas zit deze winkel niet in Nederland, maar je kan natuurlijk altijd online bestellen.




Hemdje van Best Mountain met de tekst Paris erop en dan een omgekeerde Eiffeltoren. Gewoon iets typisch Parijs. Als je in Parijs ben, moet je gewoon iets aan kleding kopen wat met Parijs te maken heeft. Deze was ook voor een schijntje in de leegverkoop. Eerlijk gezegd had ik een nog leuker t-shirtje gezien, maar die was helaas niet meer in mijn maat. Dat heb je ook altijd bij leegverkoop.




Een heel schattig hemdje van Naf Naf. Hij is donkerblauw met een leuke print. Er zitten twee flappen op aan de voorkant in het midden die openslaan wat een leuk effect geeft als je het hemdje draagt. Ook is de stof heel glad een soort zijde-achtige stof.




Dan als laatste nog een jurk van American Apparel. Ook gekocht bij La Fayette. Hij is zwart met wit geblokt en valt een beetje breed, maar dat schijnt nu hip te zijn. Ook is ie redelijk lang tot iets over de knie. Eerst dacht ik dat ik eruitzag als een huishoudster, maar m'n moeder zei dat ie heel leuk stond. Dus na wat wikken en wegen toch genomen. Ik vind hem wel een beetje apart, dus hoop dat ik m wel aantrek haha. Deze jurk was wel iets duurder dan wat ik normaal voor zo'n jurk zou betalen.

Souvenirs, sieraden en make-up




Hierbij mijn leukste souvenir! Een schilderijtje van de Eiffeltoren, helemaal gemaakt met stiften. Gevonden op een kunstmarktje in het kunstenaarsgebied Montmartre, waar ze heel veel unieke schilderijtjes verkopen. Hij was maar 25 euro en heel leuk voor in m'n huisje, want die is na ruim 2 jaar nog steeds wat kaal op de muur. Moet alleen nog bedenken waar ik hem nou wil ophangen..





Achteraan staat een leuke handtas met Parijse print, er is alleen één drukknoopje kapot dus daarom kreeg ik er een heleboel gratis souvenirs bij zoals: 2 sleutelhangers met de Eiffeltoren, dat hele leuke notitieboekje en 2 magneten die je op de koelkast kan plakken. Nou zo was ik er met een koopje van af. Daarnaast heb ik in een ander winkeltje die gave mok gekocht. Roze met wit en er staat op Petite Parisienne hihi. Ook heb ik op de Eiffeltoren hele leuke oorbellen gekocht van Swarovski met de Eiffeltoren eraan. Helaas is het op de foto niet duidelijk te zien, maar ze zijn zilver met diamantjes en verder die gave sleutelhanger met de Eiffeltoren in diamantjes in verschillende kleuren met de letters P, A, R, I, S eraan.

Tevens heb ik nog 3 make-up artikelen aangeschaft. Een leuke glitternagellak bij Sephora (fireworks) en een soort nail-art stickers in panterprint ook bij Sephora. Later vond ik die lintjes in het tasje van Sephora, weet niet echt wat daar de bedoeling van is of dat het voor de sier is. Dus als iemand een idee heeft? Sephora is in Nederland helaas failliet gegaan, maar in Parijs zit ie nog overal. Echt een aanrader om eens in een grote Sephora binnen te lopen. Je kijkt je ogen uit. Ze hebben de grootste merken aan make-up en geurtjes.
Als laatst ben ik naar de Yves Rocher geweest, want toevallig was net mijn beste eyeliner pencil op van dat merk. Hier bestelde ik het wel eens online, want volgens mij hebben ze hier geen winkel. Daar kwam ik hem toevallig tegen en kreeg nog zomaar korting ook.





En natuurlijk moeten de tasjes worden bewaard. Dat is een beetje een tick van mij als bewijs dat ik daar ben geweest en ook om alle merken te verzamelen hihi. De rode links is van La Fayette, die ernaast van Naf Naf, daarnaast het zakje van de Eiffeltoren souvenirwinkel, daarnaast het tasje van Sephora en uiteindelijk de plastic tas van Best Mountain..


Ik hoop dat jullie het een leuke shoplog vonden. Het kan zijn dan ik de aankomende 3/4 weken weinig tijd heb om een blog te schrijven, vanwege het feit dat ik nog even hard moet blokken voor mijn laatste tentamen en mijn scriptie! Maar dan heb ik ook eindelijk mijn bachelor in the pocket..


Liefs Gwen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten