dinsdag 24 augustus 2010

De tweede dag

Hallo allemaal.
Weer even een berichtje. Gisteren kreeg ik dus me lange lijn en daarna werd er besloten dat er meronem doorheen moest. Dit loopt dus constant in. En één keer per dag weer Tigacyl. Alleen gisternacht werd ik erg misselijk. Heb ook een keer overgegeven en ik dacht dan is het daarna wel over, maar niet dus het katterige gevoel kwam vrij snel weer terug. Daardoor heb ik zowat de hele nacht niet geslapen.. En toen ik eindelijk sliep om 5 uur begonnen ze om 7 uur al met boren en verbouwen. Echt belachelijk! Ze zijn namelijk vanaf 16 augustus een maandje aan het verbouwen.. Nou lekker dan, kom ik hier om uit te rusten. Dat gaat iniedergeval mooi niet op. Helaas kreeg ik 's ochtends weer last van die misselijkheid en kreeg ook niet veel eten op. Me controles waren gedaan en die waren best goed. Alleen me saturatie was 94% dus dat vond ik wel minder. Toen kwam de doktersvisite langs. Die hadden niet zoveel te melden. Alleen dat ik weer 20mg prednison moet nemen.. balen want ik was juist zo goed op weg. En dan kan je ook niet meer zien of de koorts weg gaat door de antibiotica of onderdrukt wordt door de prednison.. Ook moet ik stoppen met de paracetamol en kijken hoe het dan met de koorts gaat. Gelukkig kreeg ik ook een middel in het infuus tegen de misselijkheid en die heeft zowaar wat gedaan. Daar ben ik wel heel blij mee :) want dat was erg naar. Voor de rest ben ik bang dat het nog lang gaat duren allemaal, maar daar hebben ze niks over gezegd. We moeten eerst aankijken hoe dit gaat.


Hier nog een plaatje van me PICC lijn. Hij zit links dus deze afbeelding is gespiegeld. Dat roze eromheen is ontsmettingsmiddel.

8 opmerkingen:

  1. heey meid.

    hoop voor je dat het niet zo lang gaat duren.
    hoe plaatsen ze zo'n lijn eigenlijk? ik ken alleen een hickmannlijn deze zit getunneld onder de huid.

    liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een lange lijn (PICC) en dat doen ze met plaatselijke verdoving en met een echo, dan maken ze een sneetje en doen er een lijn in en onder echo kijken ze waar die precies heenmoet. Binnen 30 min. gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel veel sterkte Gwen,ik hoop dat je snel je weer beter voelt.
    gr petra (cf maarten)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Gwen heel veel sterkte en hopen dat het snel weer beter gaat!

    Liefs Denyce

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Gwen,
    veel sterkte! Hopelijk heb je weinig last van de PICC lijn.
    Groetjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Gwen,

    Veel sterkte en hopelijk knap je snel weer op. Nog een tip: Laat over je picclijn een grote iv3000 pleister plakken. Zo blijft de boel beter schoon en heb je minder kans op ontstekingen!
    Groetjes Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte meid! Ik duim hard voor je!
    Een lange lijn heeft bij mij niet geholpen!
    Hij werd smiddags gezet en savond moets ie er weer uit, ze hadden heb verkeerd gezet! Mijn schouder werd heel dik ern erg pijnlijk toen ik mijn medicijnen kreeg, dus die 3 weken moest ik verder met zo ongeveer 15 infuzen omdat ik geen PAC meer had toen die tijd! Maar nu gelukkig wel weer!(A) Ideaal! Ik duim heel hard voor je!
    Veel liefs Sas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte zeg...hopelijk duurt het niet al te lang allemaal! Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen