donderdag 31 december 2009

2009 loopt alweer op zijn einde.. op naar 2010!

2009 was voor mij een jaar vol ups en downs.. 


Toch waren er ondanks alle ellende ook veel ups. Ja dit jaar heb ik geleerd om vaker naar de positieve dingen te kijken en meer te genieten van kleine dingen. Al is dat soms moeilijk na wat je allemaal heb meegemaakt.. Die ups houden we in onze herinneringen, de downs laten we achter in 2009. Nu gaan we naar 2010 en hopen we allemaal op een beter jaar! Elk jaar moet het vorige jaar weer overtreffen. 'Dit jaar wordt helemaal mijn jaar'. Dat zeg ik elk jaar opnieuw. Wachtend op dat jaar dat het echt mijn jaar wordt.. En ik weet dat die er komt! Maar wanneer? Dat is een goeie vraag.


2009, een moeilijk jaar
6 maanden nog aan het infuus was best wel zwaar
gelukkig was het ziekenhuis nu minder in beeld
dat heeft een heel stuk gescheeld
lieve verpleegsters die elke dag bij mij thuis kwamen 
niet dat we dat altijd in dank afnamen..
soms dacht ik waarom moest dit ons overkomen?
waarom krijgen wij niet het leven waar we zo van dromen?
niet naar school, vaak ziek en weinig mensen om me heen
het was een zware tijd, maar toch was ik nooit alleen
Espirito mijn grote steun en toeverlaat
hij was, is en blijft mijn beste maat
en toen op 6 juni heel onverwacht werd ik van mijn infuus bevrijd
Yessssssssss eindelijk na een lange tijd weer een stukje vrijheid
heel erg genoten van een prachtige zomer en zelfs 2 weken op vakantie
en daarna zelfs weer naar school en 5vwo was een garantie
het was fijn weer terug te zijn en de resultaten waren goed
nu zag ik weer in waar je het allemaal voor doet..
dagen, weken en maanden vlogen snel voorbij
mijn zestiende verjaardag kwam in zicht en o wat was ik blij!
een prachtige scooter als cadeau stond voor de deur
om me leven weer een stukje makkelijker te maken en wat had ie een mooie kleur!
en dan nog de maand december met alle feestdagen
we hebben ons door het hele jaar heen geslagen

Haha ik hoop dat jullie mijn gedichtje leuk vinden. Een soort kleine samenvatting van 2009.. En ik heb geen voornemens voor 2010. Gewoon genieten en leuke dingen doen. Veel plezier iedereen met oud & nieuw!

Ik wil jullie allemaal een gelukkig en vooral gezond nieuwjaar wensen!
2010 komt er aan! En voorzichtig met vuurwerk iedereen ;)

xx Gwen

4 opmerkingen:

  1. Op de valreep, snel voor het feest gedruis overal los barst, wens ik jou en je ouders een mooie oudejaarsavond en een fantastisch 2010 waarin je voornemens uitkomen. Dusss geniet ze en doe vooral veel leuke dingen.

    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gwen, ook ik hoop dat al je dromen uitkomen.
    Fijne jaarwisseling en een heel goed, gezellig, gelukkig en zo gezond mogelijk 2010!!!!
    Groetjes van Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedicht over je hele jaar! Knap hoor! Hoop dat 2010 nog beter wordt voor je!!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi Gwen! Ik heb bewondering voor je. Hopelijk wordt 2010 een goed jaar!
    xxx Lydia

    BeantwoordenVerwijderen