vrijdag 22 januari 2016

Weekend Arnhem

Na een lange tijd zijn we er eindelijk weer eens een lekker weekend tussenuit geweest. Even weg van de alledaagse sleur op een andere plek. Het was echt genieten. Een andere omgeving, in de bossen, doet een mens best wel goed. Ik had het idee dat ik even echt weg van alles was. Weg van alle zorgen die ik elke dag heb, weg van de medische dingen en weg van alle bureaucratische en andere onzin waar ik thuis de hele dag over nadenk. Het leek alsof mijn hoofd ook echt rust en vakantie had en dat ik me daar ook iets beter voelde lucht technisch. Maar dat kan natuurlijk ook zo zijn, omdat ik daar 24 uur hulp had van mijn lieve ouders en dan merk je dat het toch een verschil is met op jezelf wonen. Natuurlijk komen ze in mijn huis ook elke dag wel helpen, maar als je 24 uur lang geholpen kan worden dan merk je toch dat die kleine dingen een groot verschil maken. Niet dat ik het niet aan kan om op mezelf te wonen, maar het is wel zwaar sommige dingen en handelingen die je moet verrichten die je anders gewoon kan vragen, omdat er bijna altijd wel iemand aanwezig is. Aan de andere kant is het goed dat ik deze handelingen nog zelf doe, want anders word ik helemaal verzorgd en ik moet ondanks mijn 15% longfunctie toch in conditie blijven ook al is dit soms erg zwaar.


Maar goed nu over het leuke weekend :) Vrijdag gingen we al rond 10 uur op weg zodat we al rond kwart voor 12 aankwamen. Zo konden we lekker vroeg in het chalet. Het chalet is van kennissen en staat op een vakantiepark midden in de Hooge Veluwe in de bossen en het voelde ook echt een beetje als thuis komen. Heel gek, maar ik voelde me daar best wel op m'n plek ook al sliep ik in de diepe kast haha. Leek net een soort bedstee! Het is echt een heel mooi huisje en staat ook nog eens te koop dus als iemand interesse heeft laat het maar even weten.. Nadat we rustig uitgepakt hadden gingen we richting Paleis het Loo waar we om half 3 een Royal High Tea hadden gereserveerd in de Koningin Wilhelminazaal. Het was echt heerlijk en ook een hele mooie zaal! Daarna hebben we de exposities bekeken van Wilhelm en de Royal Pieces. Ook de stallen nog even bekeken. Echt mooie spullen hebben ze! Zeker een aanrader om een keer te gaan kijken.




Daarna hebben we lekker even uitgerust en gegeten in het restaurantje op het park. Er waren niet zoveel mensen dit weekend, omdat het natuurlijk niet echt vakantieseizoen is, maar het zag er allemaal wel gezellig uit. Mooi restaurant met bar. Je kan er darten, biljarten, zwemmen en voor kinderen is er veel te doen.



Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen. Het sneeuwde een beetje wat ook weer mooi was om te zien. Een leuk wit laagje. 's Middags zijn we naar Arnhem Centrum gegaan wat ook echt een aanrader is. Hele gezellige straatjes met veel leuke winkeltjes van alle merken die je maar kan bedenken. Er was ook een Primark waar het echt rustig was en niks op de grond lag en niets leeggeraust werd. We keken er met grote ogen naar: HUH zijn we echt in de PRIMARK?! Klopt dit wel.. Nou blijkbaar zijn ze in het oosten een stuk rustiger dan hier in Zaandam haha. Verder nog een heerlijke trui en een rokje gekocht voor maar 20 euro samen, want er was overal grote uitverkoop. Nog heerlijk geluncht en 's avonds bij het van der Valk hotel gegeten. Wat ook zeer goed was.


Zondag weer lekker rustig aangedaan 's ochtends. Mijn vader ging even naar het Arnhemse Oorlogsmuseum 40-45. Een klein particulier museum met een hele hoop spullen. In de middag zijn we naar het Openlucht Museum in winterversie gegaan. Dat was echt super leuk! Ze hadden zelfs een ijsbaan en een sleebaan. Ook hadden ze een kermis en kon je nog verschillende ambachten zien, zoals iemand die een spijker maakt op de ouderwetse manier. Daar drie uur rondgebanjerd in -3 dus daarna hadden we het erg koud. Maar liefst 2 keer warme chocomel gedronken hihi. Toen weer lekker opgewarmd in ons chalet en voor ons laatste diner weer even op het park gegeten waar wij nu de enige dinergasten waren.



Maandag was helaas de dag van vertrek. We hoefden niet te haasten en konden weggaan wanneer we wilden dus lekker relaxed. Ik heb echt genoten van de rust van het weekend en de leuke dingen die we hebben gedaan. Het voelde allemaal heel even 'zorgeloos' en dat gevoel heb ik niet vaak. Dus hopelijk komen er meer van dit soort weekendjes om de dagelijkse sleur thuis even te ontlopen en mijn hoofd een beetje leeg te maken, want dat is echt fijn :)

4 opmerkingen: