woensdag 2 maart 2011

Tripje Den Haag

Maandag was het weer tijd voor het tripje naar Den Haag. Gelukkig hoefden we er pas om 11:00 uur te zijn dus kon ik nog redelijk uitslapen. Lekker zonder files waren we er zo. Eerst stond natuurlijk de longfunctie op het programma. Die was dit keer 32%! Eindelijk een keer hoger i.p.v. lager. 2% erbij :D Normaal gaat dat eraf in plaats van erbij. Dus je kan wel begrijpen dat ik erg blij was. Dat betekent dus dat het trainen wel helpt en ik ben nog maar 5/6 weken bezig. Dat motiveert wel om door te gaan. Ik weet waarvoor ik het doe! Helaas moesten we na de longfunctie een tijdje wachten.. daar word ik altijd zo chagerijnig van. We hadden een afspraak om 11:30 uur en om duistere redenen was dat opeens 11:45 uur? Okee nog niet erg, maar uiteindelijk werd het pas over 12 en ik had om 12:00 uur met de psychologe afgesproken. Dus dat weer verlaat. Nou gelukkig was de dokter tevreden met mijn behaalde longfunctie resultaat en verder was hij ook best wel tevreden over mij. Mijn gewicht was goed: 46,9 en mijn prednison mocht naar 17,5 mg i.p.v. 20 mg. Hopen dat dat goed gaat. Natuurlijk zoals altijd weer een kweek ingeleverd en ik mocht dit keer ook weer bloedprikken. Jippiee yeeh.. ik had weer een foute prikster, want er zit nu een lelijke blauw/paarse plek. Is me al tijden niet gebeurd maarja je hebt ze niet voor het kiezen hè. Het gesprek met de psychologe ging erg goed :) Ze zag dat ik er vrolijker uitzag dan de vorige keer en dat ik nu beter in mijn vel zat. Dat vind ik zelf ook dus dat is mooi. Ze vond het goed van me dat ik mijn leven wat leuker probeer in te richten door meer te ondernemen en leuke dingen te doen. Anders wordt het leven meer een moeten en dan is het ook niet leuk. Na het gesprek konden we weer richting huis. Natuurlijk weer even een tussenstop gemaakt bij het wegrestaurant boven de snelweg. Ja die waar al die auto's onder je door racen. We gaan dan naar het Truckers restaurant voor mijn favoriete broodje warmvlees met satésaus. Maar na zo'n drukke ochtend heb ik dat wel verdiend vind ik ;)

Nog even over het trainen. Dat gaat best redelijk. Eerst had ik als huiswerk 2 keer op een dag traplopen. Nu is het 3x 15 jumping jacks doen. En dat is nou net wat mijn longetjes niet leuk vinden haha. Dat is dus springen wijd,sluit,wijd,sluit en dan voor de lol je armen ook nog eens meebewegen. Maar K. weet echt heel goed hoe ze pittige oefeningen moet verzinnen die voor je longen, armen en benen goed zijn. Dan train je het allemaal in 1 keer. Sommige oefeningen zijn best wel zwaar en dus ook minder leuk, maar ik weet waar ik het voor doe. K. kan me best wel goed motiveren. Nog wat K. quotes: Je bent een kanjer! Nog een paar, je weet waar je het voor doet meid. Super! Dat zijn dus wat peptalks en dan gaat het beter :) Volgende week gaan K. en ik eens wat anders doen dan sporten... naar de bios! Dat hadden we de vorige keer afgesproken toen ik er een beetje doorheen zat. Dus dat wordt vast ook gezellig.

6 opmerkingen:

  1. Wat super leuk dat het zo goed gaat met je personal trainer(klinkt zo leuk he) en toppie 2% lf erbij!!!
    Super...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee wat fijn dat is toch maar weer 2% erbij ;),, klinkt idd super zo'n personal trainer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yess daar doe je het inderdaad voor, fijn dat het iets oplevert ;-))
    Lijkt me een leuke trainster die K.
    Lekker door gaan zo!!

    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed om te horen! Dan weet je tenminste dat alle inspanning niet voor niets is, toch?!
    xxx Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die K. van jou klinkt Kei Lief! Streng doch motiverend en hebbelijk. ;-)
    Van jouw woonplaats naar die van mij pendelen ziet K. zeker niet zitten of wel?

    Proficiat met je gestegen FEV1!
    Keep them jumping jacks comming! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt gewelig.
    Goed om te horen.
    Xx Liefs

    Neem een kijkje op mijn blog en neem de moeite om "het verhaal" te lezen.
    mellsrainbow.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen