donderdag 6 oktober 2016

Geniet momenten #2 Juli 2016

Omdat er ook meer dan genoeg leuke dingen in het leven zijn om te koesteren, zal ik in deze plog wat geniet momenten van de maand juli met jullie delen. Herinneringen maken voor later is heel mooi.. 
 

Laten wij juli feestelijk starten met mijn eerste blauwe wijntje.. Als dat maar goed gaat ;) Het viel mij reuze mee. Uiteindelijk smaakte het gewoon naar uhmm.. Wijn?
En toen reden wij zomaar door een heel mooi stukje natuurgebied. Unesco werelderfgoed Schokland. Alwaar wij een tussenstop maakten bij Museum Schokland en een prachtig plaatje kiekten.
Traditiegetrouw elk jaar op de hoeverkermis kijken bij de kortebaandraverij. Dan is het toch echt een genot om altijd je eigen stoel bij je te hebben! Ik had een prima plek waarbij ik het zand zelfs tegen mijn lichaam voelde opspatten als de paarden hard dravend langs mij raceten.
En toen was het tijd voor de verjaardag van mijn lieve studievriendin Tiffany, waarbij ik voor het eerst op de foto werd gezet door middel van een selfiestick. Hier lukte het mij nog niet om zelf de knoppen te bedienen haha.
Oh oh het is dan toch echt gebeurd.. Mijn allereerste echte selfie met de selfiestick. Eens moet je er toch aan geloven hihi ;)
Ook de Pokémon Go rage ging niet aan mij voorbij. Al scootmobielend ving ik Pokémon. Ja zelfs in het winkelcentrum zaten ze.. Hier zie je Paras. Gotta catch'em all!
Natuurlijk gingen we ook weer eens High Tea'n. Een heel gezellig uitje met de meiden en de moeders! En stiekem ook heel lekker. Brasserie Santiago is iniedergeval goedgekeurd. Een echte aanrader :)

Een lucky shot van papa bij de roofvogelshow bij Landgoed Hoenderdaell in Anna Paulowna. Wat hebben we genoten van de geweldige dieren in de dierentuin en het heerlijke weer! Echt een tip om naar toe te gaan, zeker ook met jonge kinderen erg leuk =D
En natuurlijk geniet ik midden in de zomer lekker van het zonnetje. Hier was ik lekker aan het lunchen bij het Hof van Kijk-Uit als tussenstop van onze tourtocht door de Castricumse duinen! 
Hahaha wat neemt Gwen mee als ze naar strand gaat? Ten eerste haar scootmobiel die ze naast het strandpaviljoen zet. Ten tweede haar mini transportrolstoeltje om haar van de scootmobiel zo dicht mogelijk naar het hokje te vervoeren via de betonnen platen (waarvan er helaas 2 ontbreken voor het mooie ughhh). Ten derde de zuurstof om zich sowieso voort te bewegen en te lopen vanuit mijn rolstoel door het zand naar m'n strandstoel. Hehe ik zit!
Natuurlijk mogen de heerlijke stranddagjes niet ontbreken deze zomer! Het was weer heerlijk toeven bij hokje 59 bij Bad Egmond. Altijd gezelligheid en genoeg te zien en te horen om ons heen. Stiekem mensen kijken en afluisteren vanachter je zonnebril is ook wel een hobby van mij haha.
En de prachtige zonsondergangen niet te vergeten. Hoe fijn zijn deze avonden.. 
Daar ging het laatste straaltje zon.. Zo floep achter het leuke bootje de zee in.. Het leven is mooi, heel mooi  
En dan zijn we een weekje in Limburg! In een grote, mooie en spiksplinternieuwe villa op het Dormio Resort Maastricht. Mijn kamer is prachtig met aangrenzende badkamer en woonkamer.
En natuurlijk een deur naar de mooie tuin en het heerlijke terras =) Hier kunnen wij ons wel vermaken.
En ook aan onze grote man is gedacht! Een heerlijke grote achtertuin voor onze lieverd. Hij heeft flink genoten en geravot in de tuin. Lekker rennen en spelen met zijn tennisbal. Wat had ie een plezier.
Espirito heerlijk met de baas de nieuwe bospaadjes aan het verkennen! Wat is het hier ook mooi en leuk. Ik geniet er enorm van.. *kwispel*

Ook wij gaan met de fiets/scoot de omgeving verkennen. Lekker tourend door België komen wij langs de leukste paadjes langs het Albertkanaal.
Hier is onze eerste stop in Lanaken bij een mooie waterburcht! Slot Pietersheim. Na hier even te hebben rondgekeken hebben wij heerlijk geluncht bij het mooie kasteel wat nu een hotel is!
Ja, wat kan ik ervan zeggen. Dit lijken de Middeleeuwse bewoners Jan en Margaretha van Pietersheim wel..
Dit is de binnenplaats van de waterburcht. Mooi dat dit allemaal nog redelijk intact is.
Onze eerste avond in Maastricht moest natuurlijk groots gevierd worden met een IJSje op 't Vrijthof. Hoera voor deze vakantie  

Ook koopavond in Maastricht kon ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. Natuurlijk moest ik een bezoek brengen aan de Hollister winkel. Al is het alleen maar om het feit dat Maastricht de enigste Hollister winkel in Nederland heeft! Gelukkig heb ik er ook een paar leuke items in de sale gescoord :)
Terwijl de dames in de Spa aan het relaxen waren, besloten Papa en ik naar dit knusse jachthaventje midden in Maastricht te gaan. Daar was ook nog een korte geschiedenis van het Bassin opgeschreven in kleine bordjes in het haventje. Erg leuk!
Natuurlijk mocht een heerlijke lunch bij de Harbour Club Maastricht niet ontbreken bij een bezoekje aan dit jachthaventje. Aldaar at mijn Papa garnalenkroketten (dat is voor het eerst) en hij was blij verrast. Ik nam de tonijnsalade die ook heel erg aan te bevelen is.
En na een heerlijk dagje mocht een diner aan het Vrijthof niet ontbreken. Volgens mij lag hier een vissie op m'n bord. Helaas is ie net weggezwommen ;)
Maar deze hemelse crème brûlée moest toch echt vastgelegd worden! Een heerlijk toetje, echtwaar  
Daar hingen we dan onder aan de brug, boven het kanaal! Heel leuk bij Brasserie Onder de Brug. Hoe kan het ook anders? Ze hadden in de brug ook een mooi bezoekerscentrum.
En dit was het uitzicht vanaf het terras onder de brug op het Albertkanaal in België. 
Omdat ons resort één van de mooiste golfbanen heeft (aangrenzend aan onze villa tuin) konden wij natuurlijk niet weggaan zonder een diner bij deze golfclub met uitzicht op de 'green'.
Dit toetje mocht er dan wel lekker uitzien. Het viel helaas een beetje tegen. Al was het wel de verrassing van de chef. Alleen niet zo'n lekkere verrassing. Er zat een heel naar goedje over, een soort sterke drank met anijssmaak. Zo ranzig.
Gelukkig maakte deze Kriek Lambic alles goed. Hier in het zuiden geen liefmans, maar kersenbier. Het lijkt erop. Maar deze is zelfs nog zoeter dan een liefmans. Ik vind het helemaal dikke prima!
Espirito was er ook nog! Dat wilde hij even laten zien.. Want human waarom zou je tv kijken als je ook naar mij kunt kijken? Ik ben toch veeeeel leuker!
Dit was na de rondvaart over de Maas. Ik wil de maand juli graag afsluiten met COCKTAILS! Omdat ik deze maand erg genoten heb en het als een feestje heb ervaren  Ik wil iedereen bedanken die dit mede mogelijk heeft gemaakt door zijn/haar aanwezigheid. Juli 2016 was geweldig om nooit meer te vergeten..   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten