zaterdag 24 oktober 2015

8 jaar..

Al 8 jaar lang leef ik in een bel
Nee,  geen luchtbel
Deze bel wordt niet groter
Al 8 jaar lang krimpt hij langzaam om mij heen
Soms blijft de bel even groot om daarna weer iets te krimpen
Er is in 8 jaar geen dag geweest dat ik niet in deze bel gevangen zat
De bel is doorzichtig, ik zie alles om mij heen
Ik wil dingen grijpen, maar kan er niet uit
Ik zit vast in deze bel die alsmaar kleiner wordt
Het leven buiten deze bel kan ik mij bijna niet meer herinneren
De bel wordt zo klein dat hij mij bijna volledig omsluit
Ik sta bijna stil
Ik kan geen kant meer op
De kans dat ik word opgeslokt komt steeds sneller dichterbij
Al 8 jaar lang boks ik tegen de wanden van de bel
Het wordt steeds zwaarder om te boksen
De wanden van de bel zijn sterk
Heel sterk, maar nog altijd ben ik iets sterker
Al 8 jaar lang
Maar 8 jaar boksen is niet fijn
Het put je uit
De wedstrijd blijft maar doorgaan
Ronde na ronde al 8 jaar lang
Tegen de wanden van de bel
De knock-out fase zal ooit komen
Wie heeft de langste adem
De bel of ik, ik of de bel
Of misschien degene met de naald?

2 opmerkingen:

  1. Sterkte Gwen, je verwoord op een bijzondere manier hoe je je voelt. Ik hoop voor je dat de bel wat ruimer gaat zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en begrijpelijk verwoord Gwen,

    Doet menigeen goed beseffen, om maar niet overal lukraak over te klagen of te piekeren.
    Neemt niet weg, dat CF zo grillig maar vooral verschillen kan zijn in degradaties.
    Heel veel sterkte en geniet dubbel zo veel van je goeie momenten. x

    BeantwoordenVerwijderen