maandag 7 juni 2010

Controle Ziekenhuis

Hallo allemaal.
Vandaag ben ik weer voor controle naar het ziekenhuis geweest. Ik heb niet zoveel te vertellen gelukkig dus dat is een goed teken. De heenreis ging best wel voorspoedig en we hoefden er pas om half 11 te zijn dus niet al te vroeg op. 
Toen meteen longfunctie geblazen. Die was natuurlijk weer hetzelfde 35%..
Hoe krijg ik het toch telkens voor elkaar? Zo stabiel blazen.. Liever had ik het omhoog gehad maarja dat willen we allemaal. Me kweken van de afgelopen tijd zijn op het zicht steeds negatief en dat was de laatste gelukkig ook weer! Wel worden ze dan doorgekweekt 6 weken om te kijken of het er dan in groeit en dat is nu ook soms negatief en soms 1 plusje.. Dus dat gaat de goede kant op. De dokter denkt zelfs dat het misschien wel weggaat en dan ben ik van me mycobacterie af! Dat is natuurlijk supergoed nieuws alleen daardoor veranderd er natuurlijk eigenlijk niks aan de situatie zoals die nu is. Me longfunctie wordt er denk ik niet veel beter op. Me longen zijn gewoon zwaar beschadigd en ik moet waarschijnlijk leven met de littekens die ik heb, want ja littekens genezen niet meer. Voor de rest was me gewicht ook goed 51 kg. Dus dat wordt gelukkig niet meer, maar dat komt ook door het afbouwen van de prednison. Ik zit nu op 12,5 mg en daar ben ik al supertrots op dat ik zover ben gekomen. Ik mag daar nu nog een tijdje op blijven tot na m'n examenweek en dan terug naar 12,5 - 10 om de dag. Ik moest ook nog even bloedprikken.. Gewoon even de standaarddingetjes bekijken en me IGE natuurlijk controleren. Al met al was de dokter supertevreden met mij. Wat natuurlijk heel fijn is =) Ik mag nu 2 maanden wegblijven! Dat is echt lang voor mijn doen. Hopen dat het zo goed blijft gaan en dan kunnen jullie nog een tijdje wachten op de volgende gezondheidsupdate ;) 


xxxx Gwen

3 opmerkingen:

  1. Yessss toch heel goed nieuws zo alles bijelkaar. 2 maanden geen reisje Den Haag!! is toch wel fijn.

    Nu lekker genieten van de zomer, maar eerst examens!! Succes ermee.

    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gwen,

    Supergoed nieuws dat je twee maanden weg mag blijven. Kom je het weekend ook naar het Hoeverdorpsfeest?

    Groeten, Mint

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heej meid,

    Aller eerst bedankt voor je lieve reactie op mijn blog "zwanger? NEE!" erg lief van je. Soms is het gewoon heel erg moeilijk om nog positief te kunnen denken. Maargoed, ja wie heeft dat niet hé?

    Ik ben super blij voor jou dat het zo goed met je gaat! Ga zo door meid..

    Denk aan je,
    Kuss Mell.

    BeantwoordenVerwijderen