vrijdag 12 februari 2010

How is life?

Het is volgens mij alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb. 
Dus hou je vast hier komt ie! Een nieuw berichtje.

How is life? Opzich gaat het wel. Alleen de laatste weken weer meer last van hoestaanvallen. Nu heb ik al een paar jaar last van verstikkende hoestaanvallen en ik word er zo gek van. Ik wil er gewoon zo graag van af.. Ik denk dat me leven dan gewoon 100x leuker is. Het belemmert me in alles, want als ik ergens naartoe ga probeer ik het altijd in te houden, waardoor ik de hele tijd op die hoestprikkel let en ik geen tijd heb om te genieten van de dingen die ik doe en bovendien kost het heel erg veel energie. Vandaar dat ik vandaag ook even een dagje rust heb genomen, want dat hoesten is zo vermoeiend en telkens moet ik daarna weer een tijd op adem komen, omdat ik tijdens het hoesten dus ook geen tijd heb om adem te halen.

Bijvoorbeeld op school heb ik nog geen hoestaanval gehad, maar zit ik wel de hele tijd te kuchen. Ik probeer dan uit alle macht om het in te houden. Ik schaam me er echt voor, want als je het niet gewend bent klinkt het echt alsof ik stik ofzo. Terwijl het voor mij heel normaal is heb dat wel een stuk of 10 keer per dag en gemiddeld duurt zo'n hoestaanval wel 3 minuten. Maar andere mensen zouden waarschijnlijk bijna een ambulance bellen.. En heel frapant dat altijd als ik uit school de auto in stap barst er een helse hoestaanval los, want dan kan ik me laten gaan en moet die hoestprikkel er echt uit en kan ik het gewoon niet meer inhouden. Het is net een soort tijdbom op een gegeven moment ontploft het gewoon.

Je snapt misschien wel dat je daar helemaal gek van wordt en ik hoop echt dat er een keer iets komt waardoor ik dat niet meer heb, want dat zou alles toch zoveel leuker, makkelijker en beter maken..

22 februari staat het ziekenhuis weer op het programma. Dan ga ik het nog maar een keer aankaarten of er nou echt niks aan te doen is.. en desnoods maak ik even een geluidsopname dan kunnen de dokters allemaal horen hoe erg en vervelend het is! 

Voor de rest gaat het wel redelijk. Ik ben wel toe aan vakantie en ben een beetje moe. Maarja nog maar 4 daagjes school en gelukkig 40 minuten rooster en dan eindelijk vakantie.. Even uitrusten :) 

xx Gwen

4 opmerkingen:

  1. He Gwen,
    Vervelend zeg! Erg vermoeiend ook. Ik snap het wel hoor; ik wilde vandaag ook naar school gaan, maar heb nu ook zó'n harde hoest. Ten eerste 'verstoor' ik dan de les, ten tweede reageert iedereen altijd zo heftig. Maar bij mij is het na de kuur dan gelukkig wel weer weg.
    Hopelijk wordt het minder of kunnen ze er iets mee!
    Groetjes Marcia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gwen,
    Bah, niks aan die hoestbuien! Begrijpen ze het in de klas wel een beetje zeg maar? Zet de artsen ff goed onder druk deze maand he? ;-P groetjes Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja de klas begrijpt het wel hoor. Het is ook niet dat ik heel bewust inhou maar het gebeurd gewoon niet op school.. daarom hou ik het onbewust denk wel tegen. :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej meid,

    Ja z'n up's en down's zullen we altijd bij ons blijven dragen. Ik baal er ook ondzettend van dat ik al een hele lange poos alleen maar een down heb. Maargoed, ik ben bijna jarig dus ik hoop dan weer eens op een upje! We blijven altijd wel weer positief hé.. ookal is dat niet even makkelijk.

    Hou je taai meissie.. ik denk aan je!
    Liefs Melanie!

    BeantwoordenVerwijderen